Jeg nevnte pop fordi jeg vet at Kamma hører på en del som jeg vil karakterisere som popmusikk. Godt mulig at jeg bare definerer det feil.
Wikipedia sier dette om sjangeren pop:
Sitat:
brukes hovedsakelig om musikk som har en stil rettet mot bredest mulig publikum og aksepteres av de fleste. Hovedsakelig gjelder dette rolig og fengende musikk og artistene er ofte sett mye i media en kort periode, har kun noen få kjente sanger, for så å bli glemt («døgnfluer»).
Det tolker jeg da som at artistene gjør som radiolytterne vil for å tjene mest mulig, isteden for å spille og få frem den musikken de selv liker og har følelser for.
Men det er mulig at jeg tar feil angående Kammas musikk. Den er kanskje ikke sånn?
__________________ "Det er den beste fansen jeg har spilt for. Like sterke i medgang som i motgang. Nei, dette er klubben i mitt hjerte", sier 30-årige Berglund etter ti måneder i Stabæk-drakt.
Jeg er enig i definisjonen av popmusikken som Wikipedia leverer. Men jeg har ihvertfall ikke lagt ut noe popmusikk her enda. Men det finnes mye bra popmusikk, og det kommer kanskje til å havne noe her etterhvert også? Jeg hører sikkert på noe av det innimellom. A1 - Take you home, vil jeg kalle en poplåt. Den har jeg hørt på MYE i det siste.
Jeg nevnte pop fordi jeg vet at Kamma hører på en del som jeg vil karakterisere som popmusikk. Godt mulig at jeg bare definerer det feil.
Wikipedia sier dette om sjangeren pop:
Det tolker jeg da som at artistene gjør som radiolytterne vil for å tjene mest mulig, isteden for å spille og få frem den musikken de selv liker og har følelser for.
Men det er mulig at jeg tar feil angående Kammas musikk. Den er kanskje ikke sånn?
Jeg vil påstå at Kammas sin musikk er snarere tvert i mot. Føler ikke mange av de gir ut sanger for å tjene mest mulig penger, men for å ha det gøy. Musikk som spilles på cluber av djer etc.
Ikke for å trekke det for mye off-topic, men å bruke betegnelsen pop på døgnfluer er vel egentlig ikke helt rett?
Beatles, Beach Boys med mere ble jo kalt Pop i sin tid.
Det andre passer jo glimrende. Musikk som er akseptert og lyttbart for de fleste. Jeg mener jo at den gammle såkalla "popmusikken" er borte. Det som er vanlig som radiohits nå er jo alternative rock, indie og RNB og selvfølgelig singer/songwriter.
Ikke for å trekke det for mye off-topic, men å bruke betegnelsen pop på døgnfluer er vel egentlig ikke helt rett?
Beatles, Beach Boys med mere ble jo kalt Pop i sin tid.
Det andre passer jo glimrende. Musikk som er akseptert og lyttbart for de fleste. Jeg mener jo at den gammle såkalla "popmusikken" er borte. Det som er vanlig som radiohits nå er jo alternative rock, indie og RNB og selvfølgelig singer/songwriter.
Burde kanskje lagt inn linken til Wikipediaartikkelen også... Det står i hvert fall:
Sitat:
Begrepet pop brukes i dag om to forskjellige ting. Pop er en forkortelse for populær, folkelig musikk. Navnet popmusikk kommer fra engelske «popular music». Swing regnes 1930-tallets populærmusikk, og rock and roll-musikk eller (rock) regnes som 50-tallets populærmusikk. Med beatmusikken på 1960-tallet ble dette og popmusikk nærmest brukt som synonyme begrep.
Ettersom mange av de klassiske pop-bandene har blitt eldre, og nye kommet til, har begrepet fått to betydninger: pop som sjanger og den originale formen; pop som populær musikk. Det originale begrepet sier ingenting om hvordan musikken skal låte, bare at det skal være populært blant folket. Med andre ord kan all musikk, f.eks. hip hop-artister/grupper og heavy metal-band, regnes som pop - uansett hvor ekstreme de måtte være.
__________________ "Det er den beste fansen jeg har spilt for. Like sterke i medgang som i motgang. Nei, dette er klubben i mitt hjerte", sier 30-årige Berglund etter ti måneder i Stabæk-drakt.
Mange flotter sanger du har postet Kamma! Tviler heller ikke på at musikken du legger ut kommer til å variere fremover. Jeg vet at du hører på masse forskjellig.
3OH!3 feat. Lil` Jon - Hey - Gruppa som kom som lyn fra klar himmel i fjor, har fortsatt og jobbet på. Her har de nok en gang kommet med en kul låt ihvertfall jeg liker.
Ke$ha - Take It Off - En av låtene på Ke$ha sitt nye album "Animal" som kom nå på nyåret. Liker ikke all musikken til denne jenta, men denne låta og et par andre er låter som setter seg lett fast i hodet mitt.
Def Leppard feat. Tim McGraw - Nine Lives - To fantastiske artister, en fantastisk låt! Låta ble gitt ut i 2008 med albumet "Songs From The Sparkle Lounge", og dette er Def Leppard på sitt beste! Knallåt som jeg liker veldig godt!
Journey - Don`t Stop Believin` - En ekte klassiker! Denne låta har nok dessverre gått i glemmeboka til altfor mange. En helt fantastisk låt! Dette er en live-versjon med dårlig kvalitet.
Carpark North - Best Day - min favorittlåt fra CN. Intet annet å si enn at denne låta er fantastisk!
Mange "digge" låter her, Kamma. Håper som i går, at du oppdaterer litt underveis. Jeg følger i hvert fall med. Har for øvrig en ting jeg lurer på; Du finner sikkert de fleste sangene her og der, men er det noen plasser du finner mange av de nye sangene? Hehe, ble litt rart spørsmål, men du skjønner.
Mange "digge" låter her, Kamma. Håper som i går, at du oppdaterer litt underveis. Jeg følger i hvert fall med. Har for øvrig en ting jeg lurer på; Du finner sikkert de fleste sangene her og der, men er det noen plasser du finner mange av de nye sangene? Hehe, ble litt rart spørsmål, men du skjønner.
Bra du følger med!
Youtube og Spotify bruker jo veldig mye, og er der jeg finner det meste. Men finner også en del gjennom å bruke litt tid på web, samt at jeg får tilsendt låter fra venner innimellom.